CAMPTOO, het deelplatform voor campers en caravans, sluit exclusieve verzekering met verzekeringsmaatschappij Bovemij

Sinds deze week kunnen caravaneigenaren hun caravan goed verzekerd verhuren aan medekampeerders.

25 MAART 2015, DEN HAAG, NEDERLAND
Er is uitkomst voor alle vakantiegangers die met een caravan willen kamperen, maar er nog geen willen aanschaffen. Door de samenwerking tussen verzekeringsmaatschappij Bovemij, onderdeel van de BOVAG, en CAMPTOO kan iedereen die een goed onderhouden caravan bezit, deze vanaf nu verhuren aan medekampeerders, zonder zelf een extra verzekering af te sluiten. Martijn Peeters, oprichter van CAMPTOO, heeft als doel het delen van caravans met medekampeerders aantrekkelijk te maken, zodat caravans vaker gebruikt kunnen gebruiken.

CAMPTOO is een nieuwe parel in de deeleconomie, die het zorgeloos delen van je caravan mogelijk maakt met hun nieuwe verzekering. "Bij het delen van dure goederen zoals caravans is het belangrijk dat dit veilig en goed verzekerd gebeurd", alsdus Martijn. "Wij hebben ervoor gezorgd dat huurders en eigenaren hier niet langer over na hoeven te denken. Zo wordt het delen van caravans voor iedereen mogelijk!"

De geheel nieuw ontwikkelde verzekering maakt het mogelijk dat er alleen premie hoeft te worden betaald voor de dagen dat de caravan gehuurd wordt. De huurder betaalt eenvoudig een vaste prijs per dag en de uitgifte loopt via erkende verhuurbedrijven, zodat de huurder met een schone caravan op pad gaat die technisch goed onderhouden is. De eigenaar hoeft geen speciale verzekering af te sluiten en kan op deze manier eenvoudig de jaarlijkse kosten van het bezit van de caravan terugverdienen. "We zijn heel blij met de samenwerking met Bovemij. Ze zijn heel pragmatisch en hebben goed gekeken naar de behoefte vanuit de kampeerder. Het is vreemd dat zoiets nog niet bestond." aldus Martijn.

Op deze manier kunnnen vele mensen die anders niet met de caravan op vakantie nu toch geholpen kunnen worden. Het gebruik van de caravan wordt op deze manier goedkoper en bereikbaarder. De verwachting is dat hier vele duizenden mensen mee geholpen kunnen worden.

"Delen van dure goederen zoals caravans is prima, maar wat als er iets mis gaat? Het huren en verhuren van caravans wordt eenvoudig en veilig door deze verzekering en onze samenwerking met hoogwaardige verhuurbedrijven. Zo is het mogelijk voor alle eigenaren om de jaarlijkse kosten terug te verdienen én meer mensen het plezier van kamperen met de caravan te laten ervaren. Door te delen wordt kamperen met caravan voor iedereen goedkoper." Martijn Peeters