INFOGRAPHIC: CAMPTOO IN KAART GEBRACHT

Het delen van campers en caravans wordt steeds populairder. Via Camptoo zijn er al bijna 100.000 nachten in een camper of caravan geboekt en dat aantal zal flink blijven stijgen. Die enorme groei heeft het bedrijf in kaart gebracht met een infographic die nu voor iedereen beschikbaar is.

Zomaar wat feiten over campers en hun eigenaren: een camper staat gemiddeld 48 weken per jaar stil. Bijna driekwart van de campereigenaren is ouder dan 50. Meer dan de helft van de camperhuurders is juist een stuk jonger dan 50. Het zijn cijfers die voor Camptoo als motivatie dienden het deelplatform te starten. Met succes. De verhuur van eigen campers en caravans blijft nog steeds sterk toenemen.

‘Om die groei ook in cijfers te laten zien, hebben we de data van meer dan 90.000 nachten verhuur via Camptoo bekeken en geanalyseerd’, vertelt CEO en oprichter Martijn Peeters. ‘Daarnaast hebben we interviews gehouden met gebruikers en hebben we onze cijfers vergeleken met die van het CBS en de European Caravan Federation. Sommige conclusies liggen voor de hand, bijvoorbeeld dat de zomermaanden het meest populair voor verhuur zijn. Maar het overschot aan vraag in die periode is enorm, en dat is wel weer verrassend. Het betekent dat campereigenaren er bijna verzekerd van zijn hun camper in die periode te kunnen verhuren. We zijn dan ook druk bezig om nog voor de zomer ons aanbod op het platform verder uit te breiden.’

De infographic, waarin ook informatie te zien is over de huurders, hun favoriete bestemmingen en de kosten van campergebruik, is hieronder te bekijken.

278604 infographic 1636de large 1524555624

Contact voor pers en media

Bas van Oort

T: +31 6 15 88 82 84