Camptoo gaat camperschaarste te lijf

Peer-to-peer caravan en camper deelplatform helpt eigenaren om hun camper te delen via speciale actie

08 JUNI 2015, DEN HAAG, NEDERLAND
De naar schatting vijftienhonderd verhuurcampers in Nederland zijn nagenoeg helemaal volgeboekt voor deze zomer. Tegelijkertijd staan er duizenden particuliere campers stil in stallingen in Nederland. Bij Camptoo vinden ze dat het zo niet langer kan. Wekelijks wordt er voor meer dan honderdvijftig dagen aan camperhuur aangevraagd op de website en ze komen aanbod tekort. Om voor iedereen het delen van hun camper nog eenvoudiger te maken, heeft Camptoo vanaf vandaag een speciale actie met partner Spitz verzekeringen: deel je camper via Camptoo; wordt deze voor een periode van minimaal tien dagen geboekt, dan betaalt Camptoo de gehele camperverzekering. Niet voor die tien dagen, maar voor de rest van het kalenderjaar 2015! Zo kan je als campereigenaar eenvoudig de jaarlijkse kosten van de camper gaan terugverdienen en tegelijkertijd andere kampeerders een geweldige camperervaring bezorgen!

Zoveel mensen vinden het leuk om te 'camperen', waarom staan die campers dan toch gemiddeld achtenveertig weken per jaar in een stalling? Waarom is het zo spannend om je camper mee te geven aan een ander? Waarom bestaat daar nog geen eenvoudige service voor? Camptoo heeft als doel om het delen van je caravan of camper net zo vanzelfsprekend te maken als het delen van een flesje wijn. “We merken dat steeds meer mensen open staan voor het delen van hun camper of caravan” aldus Martijn Peeters, oprichter: “en toch is dit spannend, zo’n camper is dierbaar en kostbaar. Het is voor ons heel belangrijk dat het delen veilig is. We zijn blij dat we naast de samenwerking met de ANWB nu ook kunnen samenwerken met Spitz verzekeringen en de NKC, Europa’s grootste camper club. Zo kunnen we het delen van campers voor iedereen betrouwbaar en bereikbaar maken.”

Het werkt als volgt: als campereigenaar plaats je je camper gratis exclusief op camptoo.nl en ontvang je aanvragen van huurders. Zodra het tot een boeking van je camper komt, krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de Spitz verzekering inclusief verhuurdekking. Wanneer je de Spitz verzekering hebt afgesloten, zal Camptoo de verzekeringspremie voorschieten. De verzekering blijft vervolgens de rest van dit kalenderjaar actief. Voorwaarde is dat je je camper minimaal tien dagen verhuurt tijdens dit kalenderjaar.

Op deze manier kan iedere campereigenaar het delen een keer veilig proberen, zijn de camperverzekeringskosten voor de rest van het kalenderjaar betaald en kan je zelf bepalen of je je camper daarna vaker aan anderen meegeeft. Voor geïnteresseerden houdt Camptoo drie informatieavonden samen met Spitz: aankomende dinsdagavond 9 juni in Den Haag, woensdagavond 17 juni in de buurt van Drachten en 24 juni in de buurt van Utrecht. Zie www.camptoo.nl/camper-verhuren voor meer details.